Najdroższy samochód świata - Auto Union D

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Najdroższy samochód świata - Auto Union D

    czy to zoancza ze jak bym mial inna skrzynie auto by szybciej jechalo? czy moze by nie mialo sily jechac szybciej?
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Najdroższy samochód świata - Auto Union D

    W swoim czasie wygrał dwa wyścigi Grand Prix i rozwijał prędkości, jakich nie udawało się przekroczyć potem przez dziesiątki lat. Teraz ten samochód wyścigowy, zaprojektowany jako symbol nazistowskiej dominacji, może ustanowić nowy rekord jako najdroższy samochód na świecie.

    Oczekuje się, że liczący ponad cztery i pół metra długości Auto Union D z 1939 roku osiągnie na aukcji w paryskim oddziale Christies cenę około 6 miliona funtów. To więcej niż dotychczasowy rekord, wynoszący 5,5 miliona funtów, tyle bowiem 20 lat temu zapłacono w Royal Albert Hall za Bugatti Royale z 1931 roku. Pojawienie się Auto Union D na aukcji jest zasługą zapalonego kolekcjonera, który wyśledził dwa takie egzemplarze w Rosji, dokąd zostały wywiezione po wojnie, oraz pewnego specjalisty od restaurowania starych samochodów z Sussex.
    [...]
    Geneza auta sięga lat 30., kiedy to Adolf Hitler dał dwóm firmom, Auto Union i Mercedes-Benz, środki na rozpoczęcie produkcji samochodu wyścigowego, który stał się potem znany jako Srebrna Strzała. Autorem rewolucyjnego projektu był austriacki inżynier Ferdinand Porsche.

    Obie firmy spełniły marzenie führera o dominacji Niemców w wyścigach Grand Prix. Srebrne Strzały wygrywały większość tych zawodów od 1934 roku i ustanowiły rekordy, które miały przetrwać kilkadziesiąt lat, osiągając prędkość 300 kilometrów na godzinę w 1937 roku i ponad 400 podczas próby szybkościowej. Każdy taki samochód miał trzylitrowy silnik o mocy 485 koni. Mocą dorównały im dopiero produkowane na początku lat 80. samochody Formuły 1 z turbodoładowaniem.
    [...]

    Polecam zapoznanie się z całą historią tego samochodu w wersji onet.pl: http://moto.onet.pl/1385548,2217,artykul.html

    lub w oryginale: http://www.telegraph.co.uk/news/main.../07/ncar07.xml
    Załączone pliki
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...